Los bericht bekijken
Oud 9 december 2010, 10:01   #107
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ben je al begonnen met muurklimmen?
nee, nog altijd niet.

Citaat:
Van welke dingen in het leven kan je echt genieten?
simpele dingen. Samen ontbijten op het terras, de slappe lach krijgen aan tafel met vrienden, een maaltijd bereid met enkel dingen uit den hof.

Citaat:
Na een stressy dag, hoe kom je tot rust?
stress wordt afgewandeld. Een lange wandeling met de hond dus. Nadat iedereen in bed ligt.

Citaat:
Ben jij een snel-snel type dat moet oppassen om zichzelf voorbij te lopen, of ben je met geen stokken sneller te krijgen en doe je liefst alles op het gemak?
ik ben van nature eigenlijk lui. Dat zorgt er voor dat ik het liefst alles op het gemak doe, waardoor ik het risico loop om deadlines niet te halen waardoor het ineens snel-snel moet en ik mezelf dreig voorbij te lopen. Het heeft een tijdje geduurd, maar gelukkig is het in de loop van de jaren serieus verbeterd, plan ik beter (en realistischer-heb ik echt wel moeten leren) waardoor ik denk ik toch een gulden middenweg heb gevonden.

Citaat:
Wat is je favoriete maaltijd?
konijn op grootmoederswijze, met zelfgemaakte kroketjes

Citaat:
Let je zelf extra op je gezondheid (en die van je partner en kinderen)?
ik vind een gezonde warme maaltijd wel belangrijk. Ik probeer dan ook elke dag zelf eten klaar te maken. Ik volg de seizoenen, kweek zelf (vergeten)groenten, let op het vleesverbruik en kies de juiste vis (als dat al op het menu komt, ik ben nl een vleeseter en geen viseter) en wissel veel af. Aangezien eetgewoonten thuis aangeleerd worden proberen we dus het goede voorbeeld te geven.
dat wil niet zeggen dat ik me eens niet kan laten gaan in de chips en de cola, maar ik let er wel op dat het met mate gebeurd.

Citaat:
Hoe zou jij de huidige regeringscrisis aanpakken?
hmm. misschien wordt het tijd om artikel 35 eens boven te halen. Hoewel, als de onderhandelingen al niet lukken over een kleine staatshervorming, hoe zou zo 'n verregaande hervorming dan wel kunnen slagen? Ik moet bekennen dat ik het sinds vandelanotte niet meer volg. Het duurt me te lang, het boegeert nog altijd niet, en ik lig er eigenlijk niet meer wakker van. Wat ik wel weet is dat het communautaire eigenlijk niet de moeilijkste brok gaat zijn. Belgie moet nog altijd 20 miljard besparen, en ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Citaat:
Door de crisis dringen besparingsmaatregelen op, in welke kostenposten zou jij als eerste snoeien, moest je een Westers land leiden?
ik kan je wel zeggen waar er niet in gesnoeid zou worden: gezondheidszorg, onderwijs, innovatie.
enkele beleidsmaatregelen: tijdelijke werkloosheidsuitkering, een vet/suikertaks, een hervorming van het ambtenarenapparaat (ik vind 800.000 ambtenaren aan de hoge kant, ook al zitten leerkrachten daar ook bij, bvb) en doorgedreven automatisering. Bvb
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden