Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel
Omdat ze je respecteren omdat je te kennen geeft op je strepen te kunnen staan als het moet of vinden ze je een toffe omdat je je steeds wegcijfert voor hen?
|
Omdat ik zowel voor hun respect toon als afdwing. Je geeft en je neemt. In beide kanten vh land heb je pummels zitten. Ik ben geen vlaming die tegen de walen strijdt, ik ben een belg met een probleem met de politiek. En dan sta je opeens
héél dicht bij elkaar. Hoe je het ook draait of keert, walen pesten hun volk niet bij extra flitspalen. En als die transfer stopt mag je er al prat op gaan dat wel een andere bestemming wordt gevonden voor dat geld. Onze portfeuille zal het in elk geval niet worden.
Citaat:
Het benieuwt me in dat opzicht ook in welke taal die gesprekken doorgaans plaatsvinden...
|
Beide. Het is voor walen wel echter moeilijker qua tongval dus frans kennen helpt. Dat apprecieren zij. En hun probeersels zijn hilarisch maar ook goedbedoeld. Hun politiekers creeëren ook een verkeerd beeld bij hun en nederlands wordt ook niet genoeg gestimuleerd. Men moet met twee zijn om de duale structuur in elkaar te houden. Nu op TV, vlaamse armen. Waar is die geweldige vlaamse staat?
Citaat:
Mij benieuwt het eerder te weten wat we precies onder die 'problemen' moeten verstaan en waarom dat juist zo is.
|
Idd welke problemen. Op straat zijn er geen problemen. Qua mentaliteit ook niet. Qua fransen/walen/vlamingen die ik ken vind ik de meningen heel samenlopend. Die problemen worden 'gevoed'. Gekweekt door mensen die er baat door hebben. Waarom hebben wij zoveel politiekers ? Denk je dat die beslissingen gaan nemen waardoor zij zelf zonder werk zitten ? Meer problemen kweken = meer werk. Volk verdelen. Beetje van instelling naar instelling hoppen en de bevolking frontaal uitlachen.