Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Zorgen dat de motor goed warm is vooraleer je binnenrijdt.
Hoe doe je dat?
Gedurende verschillende kilometers in derde versnelling blijven rijden en tijdens het aanschuiven regelmatig extra gas geven.
Je kan ook naar de garage gaan, daar doen ze aditieven bij je brandstof zodat je een betere verbranding hebt maar deze zijn zo duur dat je dat niet het hele jaar door kan betalen.
De meting bij de keuring is eigenlijk een farce.
|
In feite valt daar ook wel een draadje over te spinnen: alle controles die zinloos zijn.
Waarom zou je uw motor zoveel CO willen laten produceren, dat is gewoon benzine niet verbranden ? In feite zou de garage uw motor gewoon goed moeten afstellen, maar kom, blijkbaar is de commerciele druk bij de garages te groot om dat deftig te doen.
Een betere nutteloze controle is de schokdemper test: hij zegt niet dat uw schokdempers versleten is, hij zegt gewoon als er één versleten is dus als hij een VERSCHIL meet. Je kan dus twee lamme schokdempers monteren en perfect passeren
Dan de CO meting bij diesels... totaal nutteloos
Dan de afstelling van de lichten, als je een welwillende controle hebt, dan stellen ze uw lichten terug af, als je een onwelwillende controle hebt doen ze u een paar keer terugkeren
Dan de inspectie op doorroesten bij de moderne generatie auto's ? Vroeger achter 8 jaar had je een roeste bak, nu rij je nog zonder moeite 15jaar tegen dat het eerste roestplekje zich manifesteert
Dan de schouwing controle bij auto's die 2000 km/jaar rijden ???
Het enige nuttige vind ik de banden controle, omdat chauffeurs hierzelf voor zichzelf te lax kunnen zijn.
De controle dat vrakken uit het verkeer gehaald worden.
De controle dat bvb ouderwetse en slechte motoren (die zo olie verbruiken) uit het verkeer gehaald worden.