Los bericht bekijken
Oud 10 december 2010, 11:56   #228
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

beter vervolg, of hier de werkelijk gemeten verhoudingen tussen CO2 en CO enkel tijdens de NEFZ-testcyclus (zie figuur)
(mijn link in vorige post geeft enkel de grenswaardes aan)
Auto´s :
Diesel VW Golf 2.0 TDI 140 PK;
Benzine VW Golf 1,4 TSI 140 PK;


Bei den Abgaswerten ist der TDI trotz Partikelfilter dem Benziner unterlegen
http://www.autobild.de/artikel/test-...sel-58391.html

Of CO2 / CO verhouding:
1098/1 voor de diesel, 493/1 voor de benzine.

ondanks de iets hogere CO2 en meer als dubbel zo hoge CO waarde voor de benzinemotor is de dieselmotor meer gezondheidsschadelijker wegens de andere emissiegassen NOX en stoffen, vooral het ultrafijn dieselroet (partikel), bij de naverbranding van roet in de roetfilter komen ook nog schadelijke PAK´s en ... vrij*

* http://de.wikipedia.org/wiki/Dieselr...BCr_die_Umwelt
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2010 om 12:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden