beter vervolg, of hier de werkelijk gemeten verhoudingen tussen CO2 en CO
enkel tijdens de NEFZ-testcyclus (zie figuur)
(mijn link in vorige post geeft enkel de grenswaardes aan)
Auto´s :
Diesel VW Golf 2.0 TDI 140 PK;
Benzine VW Golf 1,4 TSI 140 PK;
Bei den Abgaswerten ist der TDI trotz Partikelfilter dem Benziner unterlegen
http://www.autobild.de/artikel/test-...sel-58391.html
Of CO2 / CO verhouding:
1098/1 voor de diesel, 493/1 voor de benzine.
ondanks de iets hogere CO2 en meer als dubbel zo hoge CO waarde voor de benzinemotor is de dieselmotor meer gezondheidsschadelijker wegens de andere emissiegassen NOX en stoffen, vooral het ultrafijn dieselroet (partikel), bij de naverbranding van roet in de roetfilter komen ook nog schadelijke PAK´s en ... vrij*
*
http://de.wikipedia.org/wiki/Dieselr...BCr_die_Umwelt