Los bericht bekijken
Oud 10 december 2010, 13:35   #10
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dus zelf eerst vlaming zijn en dan verwachten dat de andere eerst belg gaat zijn. Daar klopt toch iets niet in die redenering. Je doet net alsof vlamingen frans willen leren. Het grootste deel is toch ook maar gebuisd wegens desinteresse hoor.
Het is ook het geval op de andere kant van het land. Enkele dagen geleden zapte ik en ik beland op de VRT waar ik Benoit Poelvoorde zie. Jawel, de Waalse acteur. En welke taal sprak hij? Het Frans natuurlijk! Poelvoorde kent geen Nederlands maar hij is ook onbekend voor de meeste Vlamingen terwijl hij zeer populair in Franstalig België en in Frankrijk is. Hetzelfde met de broers Borlée, de Waalse athleten kampioen deze zomer in Barcelona, enkele maanden geleden : ze zijn uitgenodigd op de VRT en de interview gebeurt totaal in het Frans. In dezelfde uitzending is er Will Tura - toch geen kleine naam in de Vlaamse muziek, wat men van hem mag denken - als gast : de presentator vraagt de broers Borlée of ze Will Tura kennen en het antwoord is duidelijk nee. De kloof tussen Franstaligen en Vlamingen is duidelijk.
Everytime is offline