Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882
Dan heb ik in Moskou meer chance gehad : na een paar dagen keelpijn naar nen dokter/apotheker getrokken en in mijn zuiverste Russisch (voor alle zekerheid toch maar met het vingerke naar de zere plek gewezen) het probleem uitgelegd en ik kreeg sofort een doosje pillekes mee en een tubeke afschuwelijk stinkende zalf , allemaal gratis voor niks . 's anderendaags was de pijn wel helemaal weg !
Heb er ook , zoals overal waar ik mijne poot ooit gezet heb , een verkeersboete gehad . Te voet overgestoken waar dat niet mocht . En aan de overkant van de straat botste ik op een koppel Millitsija , en dat kostte me iets van een 25 kopeken . Volgens de officiele koers van toen was dat +/- 15 Belgische frankskes . Ineens en direct te betalen .
|
doet me denken aan wat een paar medestudenten van me in Petersburg meemaakten: staken ook de straat over waar dat niet mocht. Aan de overkant gekomen kregen ze zwaar onder hun kloten van een militsija. Ze moesten zich excuseren, en op diezelfde plaats direct terug de straat oversteken, vanwaar ze kwamen