Discussie: Gsm
Los bericht bekijken
Oud 11 december 2010, 03:07   #3
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Hmmm…een onderwerp waar ik weinig van afweet, maar misschien een nuttige wenk voor degenen die zoals ik steeds aparte “privé” en “werk” of functie-GSM’s gebruiken.

In mijn geval ging dat om minstens drie aparte toestelletjes : twee GSM’s en één PDA. Nogal wat extra gewicht in een dameshandtas, heel wat gegrabbel naar en knopjesgeduw op de steeds maar verkeerde portable, en een verwarrende poespas inzake de Bluetooth-verbinding met de audio in de wagen die kennelijk slechts één toestel tegelijk aankan.

De voorbije zomer gaven mijn medewerkers, wellicht mijn nerveus gedoe met die diverse dingen beu zijnd, mij een “double SIM smartphone” (zeg ik dat goed ?) cadeau. Het gaat om één toestel dat de twee verschillende SIM-kaarten van mijn vorige portables bevat (in feite twee GSM’s in één, dus) en dat tezelfdertijd ook nog de voor mij nuttige functies van mijn PDA vervult.

Het ding bevat tevens een camera (foto en video, naar het schijnt) aan voor- en achterzijde, er zit een geheugenkaartje in (8 GB, denk ik), het speelt muziek, je kunt er video’s en foto’s mee bekijken in alle mogelijke richtingen, en het kan nog een heleboel andere toeters en bellen aan die mij geen bal interesseren, maar ik kan er ook mee op het internet om te mailen.

Eén nadeel : de batterij moet zowat elke avond opgeladen worden. Maar voor het overige is zo’n ding een droom : drie mijner vorige kennelijke “onmisbaarheden” zijn nu in één toestel verenigd. Ik wist overigens niet eens dat zo’n dingen bestonden (ja, lacht u maar…).

Ik heb geen idee wat zo’n “double SIM smartphone” kost, maar als dat binnen het aanvaardbare zou blijven kan ik dergelijk toestel aan iedereen aanraden die tegelijkertijd met twee verschillende GSM’s (en een PDA) werkt.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden