In onze grondwet staat dat wij vrij zijn om ons te verenigen.
Iedere vereniging mag zich politiek engageren, of trachten uit te groeien tot een politieke beweging, of een politieke partij.
Als een vakbond denkt van haar leden beter te kunnen dienen door ofwel stemadvies (nog eens bedankt voor die ene daar), ofwel allianties afsluiten met .., ofwel eigen mensen voorop stellen in ...
dan is dat allemaal toegelaten.
De leden van de vakbond die niet akkoord zijn, zullen hun conclusies wel trekken.
Omgekeerd stelt hetzelfde zich voor de politieke partijen.
Als je dus ergens een probleem mee hebt, dan ga je dat probleem beter moeten omschrijven.
(en het probleem dat de vakbonden meedoen aan het uitbetalen, in opdracht van de overheid, van werkloosheidsvergoedingen, is een historisch gegroeid probleem, en complex.
Ik ben er ook tegen, zelfs al respecteer ik de redenen van de beslissing destijds toen men ermee begon.
(zoek maar op, 't staat ook op de Wiki ...)
Ik heb wel de chance dat de partij waar ik mijn politieke overtuigingen (meervoud) meest in terugvind, ook wel in die richting denkt.
|