Los bericht bekijken
Oud 11 december 2010, 13:16   #38
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirck Pené Bekijk bericht
haha ik wil niemand aanvallen hoor Gwylan, ja mensen, ik denk zelf niet dat er een perfecte definitie bestaat voor 'links' en 'rechts' waar iedereen ooit mee akkoord zal gaan...
Ik wil maar zeggen, mijnheer Pené, dat de links/rechts kwalificering voor veel mensen – ook op dit forum – niet opgaat.

Ikzelf vind het trouwens niet zo belangrijk om mensen in de gebruikelijke links/rechtse vakjes te duwen : mij lijkt dat eerder een methode om ze in te delen in goeden en slechten, welke ook hun detailstandpunten mogen zijn. In mijn overtuiging is iemand die mijn visie geenszins deelt overigens niet noodzakelijk een “slechte” of een tegenstander, maar gewoon iemand die (wie weet zelfs terecht) mijn visie niet deelt en daartoe het volste recht heeft.

Maar als u dan toch indelingen wil maken, is mijn indruk eerder dat de deelnemers aan dit discussieplatform in hoofdzaak uit drie “groepen” bestaan, die op zich weinig met “links” of “rechts” te maken hebben :

• degenen die (in diverse gradaties) voorstander zijn van een behoud der staat België
• degenen die totaal geen heil (meer) zien in België en een (grotere) onafhankelijkheid van Vlaanderen voorstaan
• degenen die zich om dat alles niet (meer) bekommeren, en vooral in de onderste regionen van het forum bedrijvig zijn met allerlei zaken die niets met politiek te maken hebben.

Daarmee zult u het moeten doen, vrees ik.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden