Los bericht bekijken
Oud 11 december 2010, 21:00   #57
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik hou mezelf helemaal niet voor de gek, mijnheer.

1: Alles hangt er natuurlijk van af wat je al dan niet een hersenziekte noemt. Er is bij psychiatrische aandoeningen inderdaad geen structureel probleem. Maar er is wel een functioneel probleem: allerhande kanalen en neurotransmittoren werken niet naar behoren. En dat is pure medische wetenschap.

2: Een diagnose maakt helemaal niet alles erger. Integendeel. Ik krijg het er van als ik het leed zie dat mensen zoals u aandoen aan mensen met een psychiatrische stoornis. Als je hen geen diagnose zou geven, zou er dus ook "geen probleem" zijn. Als depressie of schizofrenie geen ziekte is, dan zijn het dingen die de patiënten "zichzelf zouden aandoen" in plaats van dat het ziektes zijn die kunnen behandeld worden. Daarmee plaats je die mensen in een verdomhoekje. Ik word dagelijks geconfronteerd met dit lijden dat mensen zoals u aan psychiatrische patiënten aandoen.

3. Wil u de medische genetische achtergrond van mensen die lijden aan schizofrenie of ADHD dan volstaat het een kleine search te doen op medline. Daar vind u alle relevante en gevalideerde medische informatie. De info van marginale drukkingsgroepen die u hier aanhaalt is wetenschappelijk volkomen irrelevant.

Tot slot: ik vind de toon die u ten opzichte van mij aanslaat uiterst vervelend. Ik voel mij sterk beledigd door vele van de woorden die u uit. Indien u uw toon niet kunt matigen zal ik verder niet met u in debat gaan.
De starter is een bekende aanhanger van Scientology.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden