Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Eerst de maatschappij laten opdraaien voor de kosten van een doctoraatsstudie om dan thuis de poetsvrouw en strijkster te gaan spelen? Me dunkt dat men dan beter vanaf 18 kan thuisblijven.
Ik maak een onderscheid voor de eerste drie levensjaren van een kind. Hier is het aanvaardbaar dat de moeder thuis blijft.
nadien is het een luxe enerzijds maar een totale afbouw van de geestelijke ontwikkeling anderzijds. Thuisblijvende ouders missen nu eenmaal een hele hoop prikkels die men op de werkvloer wel heeft. Ik zie die vrouwen dan ook als luxepaardjes lid worden van de plaatselijke roddel-bridgeclub, de tennisclub, de leesclub... de alles wat hun verveling maar tegenhoudclub. O ja, de "academie" is ook zo'n paradepaardje. Zolang het maar geen geld opbrengt, want dat is voor het plebs. En de kinderen? wel, die zitten dus op school.
|
Die kinderen zitten dan inderdaad op school, maar niet zoveel uren als de ouders gaan werken (+ verplaatsingstijd). En op woensdagnamiddag en tijdens de schoolvakantie zitten ze ook al niet op school.
Kinderen van 3 jaar op school dumpen van 7u30 tot 17u30 vind ik geen ideale situatie.
Thuisblijvende ouders missen vooral het sociaal contact, dat je op de werkvloer hebt.
Daarom pleit ik opnieuw om deeltijds werken voor beide ouders aan te moedigen.