Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Ik leg er toch Bijbelverzen bij die door Jezus herhaaldelijk worden genoemd? Dat lijkt mij niet foutief. Het is niet ongewoon voor Katholieken om de doctrine niet in vraag te stellen. Dat neem ik u ook niet kwalijk, het hoort erbij. Maar ik kijk naar de teksten als historische bronnen, niet als doctrine.
Ik heb nog niet veel gehoord over mensenoffers, maar over een gebrek aan mensenrechten in de Islamitische wereld hoeft u mij niet te vertellen. Ik ben die spuugzat.
|
a uw bijbelteksten geven niet aan dat bidden in gebedshuizen of in het openbaar verkeerd of nutteloos zijn. Enkel wanneer dat bidden moet dienen om uw eigen vroomheid te benadrukken. Over oprecht bidden in het openbaar wordt eigenlijk niet gesproken. Wel dat ongezien oprecht bidden veel beter is dan hypocriete litaniën verkondigen in het openbaar.
Het verhaal waarin Christus de handelaars uit het heilig huis verdrijft onderstreept trouwens dat hij dit heilig huis als een plaats voor oprecht gebed en bezinning onderschrijft.
Je moet al een deel van deze teksten met één oog dicht en buiten context lezen om tot jou conclusie te komen.
De doctrine in vraag stellen is één van de sterke kanten van het katholieke geloof. Waardoor ze in staat was geweld achter zich te laten.
De Islam is duidelijk niet zo ver en verglijdt elke dag meer en meer in geweld...
Hopende u van dienst geweest te zijn...
De laatste opmerking brengt ons ook terug on topic.
Daar misschien nog iets bij te dragen?