Los bericht bekijken
Oud 14 december 2010, 20:45   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ik ben zelf ondernemer en weet wat ondernemerschap is!
Eigenaardig dat je daarom juist zit te kappen op de mogelijkheid om ondernemer kunnen te zijn, nee ? (ook wel "kapitalisme" genaamd...)

Citaat:
Het feit dat vele rijken een deel van hun fortuinen aan het weggeven zijn (aanvang V.S.) duid er op dat de verdiensten niet in evenredigheid zijn met de inbreng.
Ik heb ook altijd al gedacht dat moeder Theresa een trut was die besefte dat ze veel te veel gekregen had, vandaar dat ze dat allemaal wilde teruggeven

Citaat:
Een terecht verdiend loon geef men niet weg, maar zulke niet terecht verdiende fortuinen die je als enkeling of gezin in geen 1.000 jaar op krijgt wel uiteraard.
Dat is een rare theorie, he: als je het echt verdiend hebt, dan geef je het niet weg, maar als je het gestolen hebt, dan geef je het weg
Enfin, goed om te weten, mijn loon heb ik tenminste eerlijk verdiend, want ik geef nooit iets weg (tenzij uit onachtzaamheid ).

Citaat:
De sociaalzekerheidsgelden en arbeidstijdvermindering gelden

Als er pas "gestolen" geld is, dan is het wel sociaal zekerheidsgeld he
Daar staat HELEMAAL geen inspanning of produktie tegenover. Maar toch houden al die doppers hun centen, eigenaardig he...

Citaat:
Markt, Business en risico:

Je mag zo veel je nek uitsteken als je wilt, het is de vraag die bepaald of uw aanbod geld, m.a.w, geen gat in de markt of het gat is opgevuld, dan is er geen aanbod mogelijk.
Als er geen gat in de markt was, dan heb je je nek verkeerd uitgestoken. De moeilijkheid is juist van dat gat in de markt te vinden, en het risico is van er geen te vinden, of te denken dat je er een gevonden hebt en mis waard he. DAT is juist het ganse riskante van ondernemerschap!

Citaat:
De dosis kennis en durf die je nodig hebt is minimaal in vergelijk met de dosis geluk om op de juiste tijd en op het juiste moment daar te zijn.
Risico dus, inderdaad! Kans op katastrofe, maw.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden