Los bericht bekijken
Oud 15 december 2010, 16:18   #642
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

Je vraagt of de NVA in staat is ik antwoord je DE MENSEN die in de NVA zitten zijn dat in het verleden al in staat geweest. Zowel op vlaamse als op federaal niveau.

Daarbij is de nota de wever een duidelijk voorbeeld dat de NVA verregaand compromissen wil aanvaarden om een regering te vormen.

Van de PS heb ik iets dergelijks nog neit gezien.

Ik ga niet dit hele forum doorlezen als jij ze simpelweg in enkele woorden kan opsommen. En als je ze zelf al vergeten bent zijn ze echt niet erg hoor.
Bon, voor wat mijn stelling inzake de mogelijkheid van een samenwerking tussen N-VA en PS betreft zullen we het maar houden bij uw repliek die er op neerkomt dat u dergelijke loyale nauwe samenwerking wel degelijk ziet zitten gezien de VU destijds reeds aan een regering deelnam. Ik noteer dat en zwijg verder zedig over wat dit voor de VU (en voor Vlaanderen) toen heeft opgebracht.

Ik wil nog wel even beknopt aanhalen wat de stommiteiten van De Wever cq. de N-VA tot dusver waren :

• het niet stemmen van de hoogdringende behandeling van het wetsontwerp inzake BHV, zelfs als andere Vlaamse partijen kennelijk niet bereid waren om daarin mee te gaan ;

• het vanwege De Wever gedwee meespelen van het spel van het Belgisch Franstalig regime door zich na zijn eerste informateur-opdracht nog maar eens de hete aardappel in de handen te laten duwen als “éclaireur” ;

• het zich blootgeven door ongevraagd met een tekst van voorstel tot compromis voor de dag te komen : dat is de taak van een formateur ;

• en vooral : wars van wat Laken en de andere Franstaligen hem wilden laten doen en binnen welke duidelijke “perimeter” dit volgens hen moest gebeuren, het verzaken aan het (desnoods achter de rug) zelf trachten te vormen van een bestuursmeerderheid zonder de PS.

De onderbouwde argumenten, zegge de uitleg waarom voornoemde akkefietjes overduidelijke stommiteiten zijn, ga ik hier niet andermaal bladzijden lang herhalen : als u er kennis van wil nemen zult u de moeite moeten doen om dat in mijn posts van de voorbije maanden op te zoeken.
U kunt er vanzelfsprekend ook makkelijkshalve van uitgaan dat dit geen stommiteiten waren maar misschien zelfs clevere zetten, in welk geval ik graag zal noteren dat alles naar uw mening de fout van anderen is, en De Wever het met zijn N-VA tot dusver perfect heeft gedaan.
Gwylan is offline