Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Iedere grote bank hanteert trouwens al jaren 'specials' voor zijn vermogende klanten. Van een persoonlijke bankier tot een aparte kantoren waar je onder een vermogen van 1 000 000 euro niets hoeft te komen zoeken (van oa KBC weet ik dat ze zo'n kantoor heeft, ik geloof Dexia en BNP Paribas ook).
Het is ook al langer bekend dacht ik, dat de vermogenderen onder ons een heel ander beleggingsaanbod krijgen te zien dan de minder kapitaalkrachtigen, en dat deze ook veel beter worden geïnformeerd over dat eerste. Kortom: geld hebben loont, ook bij de bank. 
|
Ik heb eens gekeken naar de fondsen van DL waarin men als gefortuneerde klant kan instappen en ik heb blijkbaar zelf over heel de lijn een veel hogere ROI gehaald dit jaar dan eender welk van die fondsen.
Informatie vragen aan een bank, hoe rijk je ook bent, over beleggingsproducten is trouwens ongeveer even waardevol als aan je slager vragen of het vlees wel van goede kwaliteit is. De verkoper heeft steeds een incentieve om de koopwaar mooier voor te stellen dan ze is.
Investeringsadvies van grote banken zijn trouwens ook een lachertje: momenteel is de teneur (zie maar naar Dexia Asset Management): Als er geen crisis uitbreekt, komt er ook geen double dip. En als er dan toch correcties zijn: Buy the dips!