Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Dat is nu wat ik wou horen...
Ik ben ook niet volledig eens met het volledige programma van het Vlaams Blok. Zo ben ik tegen hun houding ten opzichte van euthanasie, ben ik niet voor de splitsing van België (wel ben ik tegen de miljardenstroom naar Wallonië) enz... enz...
Wat ik bedoel is... hoe kan je iemand een rasist of eender wat noemen als je niet weet waarom een bepaalde persoon op een partij stemt. Je hebt het zelf gezegd. Regeren (of politiek) is compromissen sluiten. Ik stem op het Blok omdat ik weet dat de extreme partijpunten bij een eventuele regeringsdeelname niet zullen uitgevoerd kunnen worden dankzij eventuele compromissen.
Dat jij het niet eens bent met hun andere niet-extreme thema's is natuurlijk je volste recht. Ik vind alleen niet dat je zoals nu, iedereen over de zelfde kam moet scheren.
Mvg.
|
Ja natuurlijk wilde je dat horen, maar je vergelijking klopt aan geen kanten. Wat jou betreft kan ik het niet weten maar wat mezelf betreft: ik ben maar gewoon SP.a-lid, ben ooit actief geweest in de partij, alhoewel ik wel honderd keren gevraagd ben. Maar politiek beoefenen dat heb ik vroeger gedaan en ik heb er mijn bekomst van gehad.
Echter wat Verstrepen en Morel betreft, dat zijn serieuze kandidaten die nagenoeg zeker verkozen zullen worden en een mandaat toegewezen krijgen. Hun rol zal in de toekomst alleen maar toenemen. Van hen zou je bij gevolg ook kunnen en moeten verwachten dat ze unaniem en 100% het partijprogramma en de ideologie van het VB verdedigen. Dat doen ze echter maar gedeeltelijk en zelfs in het geval van Verstrepen linrecht tegen de partijlijn in. En daar heb ik problemen mee.
Trouwens, FDW heeft het duidelijk op de VRT gezegd: zodra ze verkozen worden is er geen weg terug en moeten ze voluit Vlaams Blokker worden en niet langer hun onafhankelijke en vrij geïnterpreteerde koers varen.