Dat heb ik gedaan...
Maar mijn stelling blijft, probeer ze maar te ontkrachten.
Wie stelt dat een president duurder zou zijn dan de koninklijke familie of zelfs de koning op zich liegt.
Want op lintjes knippen en op onze kosten de wereld afdweilen doet een eerste minister nu al alles wat een president doet.
Een ambtswoning heeft hij al maar indien de gemeenschap dat echt wenst... Eén van de vele paleizen, kastelen en landgoeden die nu door de Belgische staat onderhouden worde voor de koninklijke familie zal er wel afkunnen zeker?
Kan je één kost noemen die voor een president moet gedaan worden die nu niet voor het koningshuis gedaan wordt?
Ik kan er een hele resem opnoemen die voor het koningshuis gedaan worden die bij een presidentschap vervallen.
Het levenslange onderhoud van zijn mogelijke opvolgers om er maar één te noemen.
En dan spreken we nog niet eens over het ondemocratische gehalte van die instelling.
Zie je een zoon van een Belgische of Vlaamse president al automatisch senator worden?
Of automatisch zijn vader opvolgen zonder de minste inbreng hieromtrent door de bevolking.
Alleen ideologisch verblinde koekentrommelroyalisten kunnen vergeven worden voor het vasthouden aan de waanvoorstelling dat een president duurder zou zijn...
De rest zijn gewoon hypocriete leugenaars.

Punt uit!