Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2004, 12:35   #41
Jo23
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Iemand haalde hier het cijfer slechts 35 % voor een onafhankelijk Vlaanderen aan van de stemtest.

Als ge dat inderdaad aan 100 mensen zo op den bots vraagt dan zullen der inderdaad misschien maar 35 zijn die al dadelijk : ja zeggen. Ik vind dat al veel.

Want niet vergeten de meeste mensen liggen der nie wakker van. De meeste mensen willen werken en vooral gerust gelaten worden en ZEKERHEID.

Dus als ge de mensen vraagt wilt gij alles totaal omvergooien en opnieuw beginnen dan zijn er heel veel mensen die uit schrik voor de job, voor zijn pensioen neen zeggen. Pas op he dat is heel normaal en menselijk.
Moest ge die mensen echter zeggen : als ge mocht kiezen tussen in Belgie blijven en binnen 20 jaar geen pensioen meer hebben of in een zelfstandig Vlaanderen wel een goed pensioen hebben. Of laten kiezen : in Belgie en binnen 15 jaar geen tussenkomst meer als in het ziekenhuis terechtkomt omdat het geld van de SZ op is of in een zelfstandig Vlaanderen leven waar er een goede SZ is.. Dan zou je misschien wel eens hele andere antwoorden kunnen krijgen.

Niet vergeten : 50 % van de Vlamingen zijn conservatief he. En voor Belgie kiezen is het toppunt van conservatisme in dit land.

Iemand verteld ook dat het Blok door zijn geroep op een onafhankelijk Vlaanderen eigenlijk niets teweeg bracht. Daar ben ik het nie mee eens. Stel dat het Blok er niet zou zijn dan zouden de andere partijen geen hete adem in hun nek voelen. Hoeveel Vlaamse eisen zouden ze er door krijgen. Moest ik aan de onderhandelingstafel zitten met Di Rupo en ik zou de splitsing van BHV vragen en Di Rupo zou NON zeggen. Dan zou ik zeggen : Mijn beste Elio als ge dat niet toegeeft moet gij het weten maar dan zit hier binnen 5 jaar niet ik tegenover U om dat te bespreken maar iemand zoals Van hecke of De Winter zal hier dan tegenover U zitten. Als je niet op onze matige eisen ingaat dan zal de bevolking de kant kiezen van de extremen en dan kunt ge uw centen op uwen buik schrijven.

De Vlaamse politici moeten gewoon het Vlaams Blok (mis)gebruiken tegenover de Walen. Want als 1 ding duidelijk is dan is het wel dat de Walen schrik hebben van het Vlaams Blok. Grote schrik.

Iemand nog een plaatske vrij op ne lijst voor de volgende verkiezingen ?
Ik vind dat er nogal veel als'en en moest'en in uw betoog zitten. Er is trouwens geen keuze tussen pensioen en vlaanderen of geen pensioen en belgie. Die keuze stelt zich niet en zal zich ook niet stellen. Het is trouwens veel te simplistisch om die 2 met elkaar te combineren. Een onafhankelijk Vlaanderen zal ook zijn kosten met zich meebrengen hoor, want mag ik vragen wat er met Brussel zal gebeuren? Wordt het Brussels gewest dan ook onafhankelijk en verliezen wij de belangrijkste economische stad van Belgie en laten we dan hierbij ook de vlamingen die in Brussel wonen in de steek?
En ja, die 35% zegt niet alles, maar ik vind dat er voor een thema zoals Vlaanderen onafhankelijk een referendum mag gehouden worden en dan twijfel ik er wel serieus aan of je wel aan 50% procent kan komen voor de onafhankelijkheid. Zouden ze in Brussel staan springen voor de onafhankelijkheid?
Jo23 is offline