Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
Neen de beschikbaarheid van muziek op YouTube is onnoemelijk veel hoger dan de op plaatjes uitgebracht muziek.
Maar weer eens op een rijtje:
-YouTube is de ultieme level playing field. Geen directe invloed van tv programma's , radiostations, platenmaatschappijen, of politiek.
- Op internet bepaal jij zelf waar je naar luistert. Niet het radiostation. En zo hoort het ook.
-In Nederland wordt er gewoon betaald voor YT views.
-De meeste artiesten kunnen en willen hun materiaal zonder platenmaatschappij uitbrengen. Vaak hebben ze daar gelijk in.
-YouTube censureert niet (alleen porno is no no)
-YouTube bereikt vrijwel de gehele bevolking, de platenindustrie slechts een segment.
-De bibliotheek van YouTube behelst alleen al voor ons taalgebied (veel) meer dan 100.000 nummers
- De keuze van muziekconsumenten wordt door YT niet of nauwelijks beperkt, terwijl de diversiteit en het aanbod door tv en radio relatief vrijwel gelijk is aan 0.
Noot1: YouTube heeft een muziekbibliotheek van (2009) meer dan 25 miljoen nummers. Dat zal nu, meer dan een jaar later en met wereldwijd 40.000 muziek uploads per dag, ver boven de 30 miljoen liggen.
Noot2: Iemand die zich zou beperken tot de Vlaamsche radio en tv stations krijgt niet of nauwelijks iets te zien uit zijn taalgebied (laat staan andere taalgebieden dan het Engels). In de platenzaak is het aanbod niet veel minder schraal trouwens.
|
Graag de bron waaruit je afleid dat artiesten verdienen aan het aantal clicks op u-buis?
Graag de bron waarin "de industrie" zegt dat er nietszeggende muziek op de radio en tv komen.
Graag de bron waaruit jij afleid dat het gros van de cd aankopen bedoeld is als cadeau.
Graag de bron waaruit je kan afleiden dat de clicks betekenen dat iemand het ook effectief goed vind...hoeveel keer iemand op hetzelfde filpje clickt...
Graag de bron waaruit je kan afleiden dat jaarlijks 30.000 clips enkel uitkomen op u-buis.
Graag de bron waaruit jij afleid dat steeds meer NL Belgen zich weinig meer van hun eigen media aantrekken.