In een ideale toestand, volgens onze cultuur, zijn de ambtenaren voor 100 procent neutraal in hun houding tegenover de burgers;
maar tegelijk mag de werkgever geen religieuse symbolen opdringen aan de werknemers ...
Maar we zitten dus niet, of nog niet, in een ideale situatie.
Draait het of keert het, maar het is mijn opinie dat een hoofddoek vaak een religieus symbool is; en bovendien een symbool van ongelijkheid van seksen.
Het is dus mijn opinie dat er voor een bepaalde periode, neem tien jaar, een strikter verbod moet gelden op het dragen van hoofddoeken. Net voor die periode afloopt, kan eens geëvalueerd worden of we kunnen overgaan tot een meer ideale toestand.
En nogmaals: als eenvoudige poetsvrouwen en bejaardenhelpsters een keuze van hoofddoek aan hun werkkledij 'krijgen', dan moet dit ook voor flikken, militairen, rechters, advocatentoga's, de koning, de parlementsbodes, de bouwvakarbeiders en zelfs de parlementairen ...
|