Los bericht bekijken
Oud 17 december 2010, 19:37   #1
VJ_Tony
Vreemdeling

Standaard Niewe wetgeving online kansspelen

Ik ben meer een lezer dan een poster, maar deze materie ligt me als fervente pokerspeler zodanig nauw aan het hart, dat ik er toch maar eens een topic over open.

Enkele dagen geleden werden enkele kb's goedgekeurd die mee het online gokken moeten reguleren (zie http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101215_048 )
Ik heb wat rondgezocht op de site van de Kansspelcommissie en het Staatsblad, maar ik heb de nieuwe tekst nog niet kunnen vinden.

Wat blijkt is dat ondertussen reeds één bedrijf een vergunning heeft gekregen, nl. Partouche. Ik speel wel eens graag poker, dus ik besloot hun site (www.partouchepoker.be) eens te uit te proberen.
Als snel bleek het helaas niet te verwonderen dat deze site al een vergunning had gekregen, ze is nl. op en top Belgisch

Frans is de voertaal, het Nederlands is er schabouwelijk, je belandt keer op keer op Franstalige delen van de site, ook als je je taal instelt op Nederlands. Op de Nederlandstalige pagina waar de regels staan staat een disclaimer die verwijst naar de Franstalige regels als enige geldige regels.

De 'rake' (het huisaandeel, het percentage dat de site uit de pot neemt) ligt op de lagere 'stakes' (inzetten) op maar liefst 10%. Nogal belachelijk veel, zeker als je weet dat de rake op de meeste sites ongeveer 5% bedraagt, en op de pokersite van de overheid in Zweden slechts 2.5% bedraagt. De spelers verliezen gemiddeld genomen hun geld hier dus dubbel zo snel als op een illegale site.

Tot overmaat van ramp staat Partouche dan nog eens bekend als een eerder onbetrouwbaar bedrijf, er zijn nl. al serieuze "onregelmatigheden" geweest op hun live toernooien in Frankrijk, een betrouwbaarheidslabel van godbetert onze overheid zal niet volstaan om mij gerust te voelen op hun site.

En ten vierde, er is geen kat op de site. Maw: geen grote toernooien, geen keuze van spel of inzet.

Toch weer typisch dat als je je in België aan de regels zou willen houden, je het hardst in het zak wordt gezet.
Is het verbieden om Belgen nog op sites met servers in het buitenland te spelen geen plat protectionisme?
Weet er iemand meer? Of waar/wanneer ik meer informatie kan vinden?

Laatst gewijzigd door VJ_Tony : 17 december 2010 om 19:39.
VJ_Tony is offline   Met citaat antwoorden