Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Je hebt de discussie toch gevolgd. Of weet je niet naar welk citaat gerefereerd werd?
"Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt dan heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is haar eigen keuze." "Huidskleur speelt geen rol, het gaat om: delen we dezelfde manier van leven, waarden en normen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filip_Dewinter#Citaten
|
Ja maar, zeg, Artisjok, u vraagt toch ook altijd details, links etc, dus mag ik dat ook nietwaar. Kwestie van zeker geen misverstanden te veroorzaken. Een mens weet hier nooit als Filip Dewinter zegt : "ik heb deze morgen grijze schoenen aangedaan", welke discussie gaat volgen : die over de schoenen of die over de grijze schoenen.
Die uitspraak van Filip Dewinter is fout. Ik hoop dat hij beseft wat een kemel hij daarmee geschoten heeft. Ik zou er al zeker niets op tegen hebben als één van mijn dochters een lesbische partner had. Wat zwarten betreft, tja ik heb zelf een zwarte partner gehad, dus ...
Wat moslims betreft, geef ik grif toe dat ik veel voorzichtiger zou zijn, er is een enorm verschil tussen de waarden en normen in een moslim-omgeving en die in een traditioneel Westerse omgeving. Hun houding tegenover vrouwen om maar iets te noemen is iets waar ik mij absoluut niet in kan vinden en iedere vrouw die begrijpt wat gelijkheid van rechten van man en vrouw precies inhoudt, zal het met mij eens zijn. En het is altijd heel vlug gezegd : de liefde overwint alles, als ze elkaar graag zien en ze doen allebei wat toegevingen, gaat dat vanzelf. De praktijk is echter geen Hollywood-film.