Los bericht bekijken
Oud 17 december 2010, 21:05   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
1) Wie is er ook weer de baas in een moslim-huwelijk? Hoeveel vrouwen mag de moslim-man hebben en hoeveel mannen mag de moslim-vrouw hebben? Hoeveel bedraagt het erfdeel van een moslima in vergelijking met dat van haar broer? Hoeveel is de getuigenis van een moslima waard tegenover die van een moslim-man? Als u op al die vragen een eerlijk antwoord geeft en dan nog zegt dat moslims dezelfde opinie hebben over gelijke rechten tussen man en vrouw als wij, dan moet ik aan uw verstand gaan twijfelen.
Zoals ik al vreesde, je baseert je op enkele zinnen uit de Koran.
Zo'n dingen staan evengoed in andere heilige boeken; maar van die gelovigen denk je wellicht niet dat ze andere normen en waarden hebben over de gelijkheid van man en vrouw.
Citaat:
2) Ja. En u? Zoals Circe ooit ergens ongeveer zei : 't Is onmogelijk in het Antwerpse te wonen en geen moslims persoonlijk te kennen. Ze wonen en werken nu zowat overal, dus. (Met excuus aan Circe voor het mogelijk niet perfect citeren maar dat was toch zo ongeveer wat u eens bedoelde.)
Het is niet omdat er een moslim in je straat woont of omdat die op het zelfde bedrijf werkt dat je hen persoonlijk kent.
Ja, ik ken moslims, en bij hen zie ik even gevarieerde ideeën over de gelijkheid zoals ik die zie bij andere groepen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden