Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
1) Kom Quasix, gelooft u nu echt dat als ik morgen emigreer naar Burkina-Faso of Somalië, dat ze me daar gaan opwachten met een vertaler - vrijwilliger of niet?
|
Dat weet ik gewoon niet.
Citaat:
Wij hebben altijd een hele hoop diensten klaar en verlenen veel service hoewel dit in andere landen bijlange na niet vanzelfsprekend is.
|
Niet akkoord, want wij hebben ook een hele hoop diensten klaar en verlenen veel service enz.
Citaat:
En dan krijgen we er nog kritiek op! U bent van de ex-SU, zouden ze me daar een vertaler Nederlands, een dak boven het hoofd, een leefloon en een GSM bezorgen als ik er asiel aanvraag?
|
Nederlands denk ik niet... Frans of Engels wel.
Citaat:
Gezien u het opbrengt dat de vertalers vrijwilligers zijn, in hoeveel landen vindt men zoveel vrijwilligers om allerlei sociale diensten te verlenen als in België?
|
Ik heb geen concrete statistieken. Maar ik geloof dat er veel landen zijn.
Citaat:
Ik heb het niet alleen over zaken die met vreemdelingen te maken hebben, ik weet niet of u er van op de hoogte bent maar 1000-en werklozen, gepensioneerden, huisvrouwen en andere mensen met extra vrije tijd doen hier vrijwilligerswerk.
|
Natuurlijk ben ik op de hoogte. Ik ken zelf veel mensen die dat doen.
Citaat:
Ik vind dat wat dat betreft de Belgische bevolking beslist een pluimpje verdient.
A propos, u hoeft niet te benadrukken dat u geen cent aanneemt voor uw vrijwilligerswerk, natuurlijk doet u dat niet, zo gauw u zich laat vergoeden in welke vorm dan ook is het geen vrijwilligerswerk meer.
2) Oké
|
Ik moest benadrukken, want het was mijn enigste argument om het onrecht op dat ogenblik even te benadrukken.