Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B
En het gaat niet om het feit dat wij geen 1.6 euro per jaar per persoon willen betalen. Het gaat om alle nuttige dingen die de staat met dat weggegooid geld zou kunnen doen.
Ik betaal liever 1.6 euro (16 miljoen in totaal) voor de verder uitbouw van het tram netwerk in Antwerpen dan voor de lusters van de koning.
|
Eender welk ander project is nuttiger. Hoeveel culturele organisaties zouden daar niet zeer gelukkig mee zijn bv.
Overigens gaat het helemaal niet over 1.6 €. Als alle verdoken kosten en verdoken dotaties er bij geteld zouden zijn, gaat het al direct over een stuk meer. Bovendien rekenen al die zogezegd klarekijk mensen hier de som gedeeld door het aantal inwoners van het land. Wel zit er daar een categorie bij beneden de (18 �* 25 j) schoolgaande, die helemaal nog geen eigen inkomen hebben en die dus ook niet kunnen ingerekend worden bij die 10 miljoen.
Dus hun deelrekening is fout.
Daarbuiten zijn er heel wat die niet belastingplichtig zijn, zoals bv grote gezinnen met lage inkomens en dergelijke. Ook die delen niet mee in de kosten. Maar ja, om dat in te zien moet ge wel een klare kijk hebben op de zaak hé.
Als ge het totale bedrag gaat delen door het aantal belastingplichtige inwoners, dan gaat ge een heel ander cijfer krijgen hoor.
Ge weet wat ze zeggen in Antwerpen hé. " Me iel Aantwaarpe mor ni me mij hé".