Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Begin jij dan al maar aan een 'oplossing' te denken, ik wens je nog veel succes.
Ik heb me al lang neergelegd bij het feit dat we in een onomkeerbare neerwaartse spiraal zitten die enkel maar 'opgelost' kan worden met geweld, pas op, IK roep niet op tot geweld, maar het 1 leidt tot het ander.
|
Ik zie in onze huidige maatschappelijke & wettelijke structuur ook geen evidente oplossing, een immigratiestop zou leuk zijn, maar kan niet volgens Belgische & Europese wetten, wetten die enkel de moslims viseren zijn ook niet mogelijk (en contraproductief).
Wat we misschien wel kunnen doen (al ben ik niet zeker dat het wettelijk kan) is een betere spreiding van de immigranten die we reeds hebben, ghettovorming versterkt namelijk fundamentalisme, educatie is ook enorm belangrijk, je hebt hier te maken met een sociologisch én theologisch probleem, en het een versterkt het ander.
Het voorkomen van ghetto's is nu ook geen complete oplossing, je kan mensen niet tegen hun wil verplaatsen (wat terug contraproductief zou zijn).
Het opvolgen van erkende (en niet erkende) moskees is ook iets wat we moeten opvolgen, en we moeten strenger optreden tegen overtredingen, maar met onze 'justitie' zie ik dat ook niet gebeuren, het wanbeleid is te groot.