Los bericht bekijken
Oud 18 december 2010, 17:51   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat wist ik niet. Is twaalf jaar een grens omdat je dan ongeschikt bent om ander werk te gaan doen? Overigens begon Sus Iratus deze draad met te stellen dat FH wel snel een goedbetaalde baan ergens zou krijgen. Ook als ze het adviseurs, lezingen of lobby circuit in gaat zal er een verrekening met het wachtgeld plaats vinden. Tot zolang kan je naar hartenlust kwaaddenken van deze dame.

Ik was overigens nooit in staat langer dan 15 seconden naar haar en Paul Rosenmöller te luisteren. Dan ging de knop om of ik maakte mij uit de voeten wegens dat herhaalde beschuldigende gedram. Haar eerste jaren van stompzinnig verongelijkt venijn komen dan weer voor mijn geest. Ze heeft zich wel verbeterd maar voor mij was het te laat. De enige die ik nog minder kan uitstaan is windvaan Eelco Brinkman. Die staat gereed terug te keren in de politiek. Ze zijn hem zeker zat in de bouwwereld. Het zijn en blijven sombere tijden.
Hier wat meer over de wachtgeldregeling van ministers en Tweede Kamer-leden:

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-e...-politici.html

http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gpql3r8j

Citaat:
Wachtgeld
Na vertrek heeft een ex-Tweede Kamerlid recht op een uitkering van:
- 80 procent van zijn laatstgenoten schadeloosstelling in het eerste jaar;
- 70 procent van zijn laatstgenoten schadeloosstelling vanaf het tweede jaar.

De uitkering duurt even lang als de het Kamerlidmaatschap heeft geduurd, maar geldt minimaal twee en maximaal zes jaar. Is betrokkene niet langer dan drie maanden Kamerlid geweest, dan duurt de uitkering zes maanden.

Als een Kamerlid bij zijn vertrek 50 jaar of ouder is en in de 12 jaar daarvoor minstens 10 jaar Kamerlid is geweest, dan loopt de wachtgelduitkering door tot de 65-jarige leeftijd.

De uitkering komt te vervallen zodra het ex-Kamerlid in een andere functie voldoende verdient. Inkomsten worden in mindering gebracht op de wachtgelduitkering.

Voor de wachtgelduitkering maakt het niet uit wat de reden van het aftreden was.
Citaat:
Inclusief vakantiegeld bedraagt de schadeloosstelling van Tweede Kamerleden in 2008 dus € 92.899,87 bruto op jaarbasis, exclusief eindejaarsuitkering.

Fractievoorzitters
Ook de fractievoorzitters ontvangen (voor de duur van hun voorzitterschap) een toeslag op hun schadeloosstelling. Deze toelage bedraagt 1 procent van de schadeloosstelling plus 0,3 procent voor elk lid dat de fractie buiten de voorzitter telt. De toelage mag in totaal niet meer dan 11,5 procent van de schadeloosstelling op jaarbasis bedragen.
Voor Femke H. betekent dat dus, dat zij in ieder geval 1 jaar lang een riante uitkering van 80% van € 92.899,87 plus 1 procent extra omdat ze fractievoorzitter was, plus 0,3 procent voor elke GroenLinksert in de Tweede Kamer. En alle daarop volgende jaren van 70% van dat totaal bedrag.

Gaat ze voor die tijd weer 'werken' en onverhoopt minder 'verdienen' (m.i. is het enige wat zij verdient pek & veren), wordt haar salaris door de schatkist (door u en mij dus) aangevuld tot die 80% of 70%.

En dan hebben we het niet eens gehad over al die onkostenvergoedingen e.d. die ze tijdens haar jaren in de Tweede Kamer heeft genoten. Onkostenvergoedingen waar een gewone werknemer alleen maar van kan dromen. Net zoals een gewone werkgever alleen maar kan dromen van een uitkering als hij vrijwillig opstapt, want die krijgt hij dan namelijk niet.

Neen, de dames en heren politici zorgen uit-ste-kend voor zichzelf en elkaar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden