Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Het individueel belang is belangrijker dan het gemeenschappelijk belang. Iedereen voor individuele rechten. Het collectief belang is mislukt, zoals in mei 68, waar de grootste voortrekkers van de grootst gemeenschappelijk belang de grootste nerds zijn en met de meeste centen zijn gaan lopen.
|
Zoals ik al zei is alles een kwestie van perceptie...het collectief belang bekeken van uit zijn geïsoleerde vorm is 'ten onder gegaan' samen met het communisme. Momenteel lijkt mij het probleem lichtjes anders, namelijk de het individuele belang steeds meer geïsoleerd geraakt van het collectief belang en aldus net zoals het communisme zijn grenzen bereikt heeft door een extreme toepassing ervan. Individueel belang en collectief belang zijn zaken die een samenspel vormen, de generatie van mei 68' waren idealisten die de zaken heel zwart-wit zaken en het is aldus niet verwonderlijk dat ze hun kar gekeerd hebben naar het andere uiterste. Ik heb die generatie lang vervloekt als een bende hypocrieten, nu denk ik meer in de richting dat het de generatie van zwakzinnigheid is.