Los bericht bekijken
Oud 25 december 2010, 12:02   #8
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Voilá se, geen woorden maar daden en hopelijk lukt het.
Trouwens gister nog op regionaal Limburgs nieuws gehoord dat een soort gelijk type Sprinter het wel doet.
Daarmee wordt waarschijnlijk de GTW bedoeld. Dat is een Zwitsers product overigens... Ik zou dat niet "een ander type sprinter noemen".

Citaat:
De oorzaak o.a. in feit dat bij de NS trein de appartuur op dak gemonteerd is en dus gevoelig voor wind , stuifsneeuw die inwaait e.d. Tja wie monteert nu electronica op het dak??
Bij die andere trein zit de electronica in een extra ruimte tussen twee treinstellen, beter beschut tegen weersomstandigheden.
Op dit moment bouwen alle fabrikanten van treinmateriaal massaal appartuur op he dak. Dit doen ze omdat ze van de klanten (de spoorwegen) dit moeten doen.
De spoorwegen willen immers een lage instap, en dat willen ze omdat ze dat moeten willen van de overheid, die wil dat treinen ook voor gehandikapten toegankelijk zijn. Je kan dus geen apparatuur onder de vloer meer kwijt.
Ook de "GTW" die in Limburg rondrijd heeft apparatuur op het dak. Het is gewoon een kwestie van goed ontwerpen.
De fabrikant van de GTW, Stadler levert ook treinen aan Noorwegen en Finland. Een trein die de winters daar overleefd, die overleefd winters hier ook.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden