In het algemeen kan men stellen dat ongeveer alle roesmiddelen ook schadelijk zijn voor de "anderen" - het verbod om "de andere" niet te schaden is de allereerste inperking van de persoonlijke vrijheid (of minstens die van de sterkere). In die zin is het voorstel van een wereldreligie of een punt van gemeenschappelijke moraal dat universeel is : gij zelf zou behandeld willen worden... in wezen een algemeen verbod...
Maar meneer waar hebt u het toch over. Wie zegt dat roesmiddelen schadelijk zijn? Voor men onzin verteld lees eens wat literatuur en doe wat onderzoek zonder vooroordeel. Probeer eens een paar drugs, of durf je niet? Word van geen enkele drug onmiddelijk verslaafd, dat gebeurd pas na regelmatig gebruik en overdaad. Het is zoals in de bijbel, de verboden appel.
"gij zult uw naaste behandelen zoals" dat klinkt zo vals christelijk
verbod van sie verbod van la, aleloiejaa al die domme verboden
onderzoek eens waarom drugs verboden werden: door geld, tja door geld, geld
hemp is zo een Godelijke Plant dat iedereen ze wou verbieden, papier, katoen, isolatie, energie, pharmaceutica, verzorging
De eerste poiging om dergelijk verbod "draagbaar" te maken is het beperken ervan tot de eigen groep (hoe ruimer men die groep ziet hoe minder "vrijheid" : een lid van neen concurrerende hoogilangroep, politieke partij, religie, etnische soort een blauw oog kloppen, verkrachten of vermoorden is niet erg maar blijf van nde leden van je eigen groep af..)
Idem dito voor druggebruik : laat dat vrij zijn.. behalve voor mijn eigen kinderen...
U kinderen, tja voor mij zijn alle kinderen mijn kinderen ik zie ze allemaal even graag, ik durf geen kinderen op deze wereld zetten niet voor de drugs maar voor deze ideote maatschappij, van gerij en gevlieg. En dan is men bang dat hun kinderen aan de drugs verslaafd worden, zal dan door het idiote gedrag komen van Ma en Pa. Er word ook veel drugs gebruikt om de rebelie karakter.

Vrijheid is een eigenaardig iets : men behoudt het door het te geven en verliest het door er onvoorwaardelijk aan vast te houden..