Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
Je bedoelt volgens mij dat de geproduceerde goederen inefficiënt/slecht zijn; hoe ze worden geproduceerd is stukken efficiënter dan vroeger. De kennis op het vlak van productie is enorm verbeterd en blijft verbeteren...
Eerst en vooral verwachte men heel wat minder van die "gietijzeren exemplaren"... die gingen wel mee maar smijt daar een stuk vlees in en de helft bleef op de bodem plakken. En dan spreken we niet over de prijs (relatief dan natuurlijk hé) dat zoiets kostte... "prijs/kwaliteit" tussen pannen van nu en die van vroeger ligt sowieso pakken hoger. De fout ligt vaak bij de consument die die pan van 5€ gaat kopen i.p.v. die van 100€... vergelijk dat eens met Uw gietijzeren pan die gerust een vijfde van een maandloon kon vreten.
Zelfde verhaal...
|
largo, de duurzaamheid van de goederen is toch echt wel een probleem; we jkopen een fiets met de verwachting dat hij 20-30jaar meegaat, we betalen ons blauw aan die fietsen, en we krijgen een soort mooi voor het oog, goe gemarketeerd, lage productiekwaliteit die binnen de 2 jaar om zeep is.. echt non done vind ik.
Weet je wat, belast voor mijn part de 'niet duurzame fietsen met terugwerkende kracht naar de fabrikant via metingen op het stort'