Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin
Men heeft het op dit forum altijd over racisme,racisten en islambashen in één en dezelfde context. Da's toch totaal verschillend?
Niemand die er over valt of er een punt van maakt als je u schoonmoeder hartgrondig haat en een afkeer hebt van dat mens.
Niemand die er over valt of een punt van maakt als je u werkgever hartgrondig haat en een afkeer hebt van hem.
Sterker nog, we maken er zelfs grapjes over.
Spuw gerust je gal en haat in het rond omtrent belastingcontroleurs, deurwaarders,politiekers,ambtenaren,'O'llanders,en z...geen haan die er naar kraait.
Zelfs als je haatvol en moordzuchtig je afkeer uitspuwt over je ex krijg je een begripvol en instemmend ja-geknik.
Maar o wee als je een afkeer hebt van godsdienst en religiegroepen .
Dan ben je plots een racist !!!!
Kan iemand mij dan eens uitleggen wat ras te maken heeft met godsdienst, en of er een verband is met deze twee?
|
²
Als men kritiek op islam (ik heb geen fobie van islam, ik h�*�*t die ideologie gewoon) gaat gelijkstellen met racisme, dan is kritiek op het christendom ook racisme, en kritiek op nazisme en facisme is dan volgens hun eigen bepaling natuurlijk OOK racisme. Kortom, dan is alle kritiek op gelijkwelke ideologie dus racisme.
Men gaat hier volledig voorbij aan het feit dat het aanhangen van een ideologie/religie kan veranderen. De vroegere Duitse nazi's zijn ondertussen al lang overtuigd dat het nazisme geen heilsbrengende ideologie was en zijn dus nazi-af geworden. Ik heb nog nooit een zwarte afrikaan, neger-af zien worden (Michael Jackson daar gelaten).
Als men islamkritiek gelijkstelt aan racisme, dan volgt men de islamitische regel dat elke volgeling als moslim geboren wordt! net zoals een zwarte afrikaan met een zwart velletje en kroeshaar geboren wordt en net zoals een aziaat met een gelig velletje en zwart sluikhaar geboren wordt. In hun optiek behoort hun ideologie dus tot hun "ras"? Als d�*t geen racisme is, dan weet ik het ook niet meer. (o ja, en als je dus van moslim"ras" wil veranderen dan geven je mede"ras"genoten je de doodstraf! - verder is alles in orde).