Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
"afstandsbestuurde robots" worden steeds talrijker ontplooid..Dat is niet eens een geheim,ook de Belgische strijdkrachten zetten er een paar in boven Afghanistan..
De USAF doet ondertussen niet eens de moeite te ontkennen dat ze,behalve de aanvals- en verkenningstuigen die min of meer openbaar Pakistaanse burgers doden,en die "robo-shuttle" die verleden week terugkwam van lange missie in de nabije ruimte ,nog wat anders in het vuur hebben.....
Er wordt al jaren "doorgeschemerd" dat de F35 waarschijnlijk het laatste bemande jager-project zal zijn....(ttz van een toestel dat verondersteld is alle oorlogsklussen eigenhandig aan te pakken)De kombinatie van robot-intelligentie en afstandsbesturing ,en het groeiende begrip van "zwermgedrag" zal leiden tot kleine aanvalstoestellen met onwaarschijnlijke prestaties...(voor een onbemand toestel is zelfs 100G en meer geen probleem)..Dat er reeds prototypes rondvliegen wil ik niet eens betwijfelen...
Toen men in de jaren zeventig bezig was met het project "Have Blue" (dat uiteindelijk de F-117 opleverde) zijn civiele piloten ongetwijfeld ook geconfronteerd met "rare" ontmoetingen snachts (want men vloog toen uitsluitend snachts met die prototypes)met "iets" wat op de radar van die jaren gebrekkig zichtbaar ,en er visueel zeer speciaal uitzag,(de vormgeving was voor die jaren zeer ongewoon) en snel weer verdween....Die zeldzame terugkaatsingen op de radar lieten waarschijnlijk onwaarschijnlijke vliegprestaties zien,ttz het toestel was niet waar de radarblip(s) stond(en),en dat was juist de funktie van die rare diamantvormgeving....het veroorzaakt radarstoringen en schijnposities...Het zou me zelfs niet verwonderen dat de USAF deze "ontmoetingen" opzettelijk veroorzaakte om dan uit de reacties op te maken hoe goed hun spullen eigenlijk wel waren.... 
|
Ja goed, maar de eerste waarnemingen van 'vliegende schotels' werden gedaan in de tweede helft van de jaren '40.