Los bericht bekijken
Oud 27 december 2010, 00:22   #61
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Die nichemarkt voor kwaliteit bestaat nog steeds en die hebben het inderdaad moeilijk, maar als ze de moed hebben om door te bijten, zullen ze finaal de overwinnaars zijn. Trouwens de strategie van de Chinezen en andere goedkope landen is juist om met dumpingprijzen hier alles kapot te concurreren (zelfs als dat betekent met verlies te verkopen) om ons daarna geen alternatief meer te laten dan hun rotzooi te kopen.
Ik koop zelfs liever een 2de hands kwaliteitsproduct dan een nieuw goedkoop prul dat niet lang meegaat.

Ik heb in het begin ook kogelgewrichten voor mijn Amerikaanse oldtimer gekocht van een grootverdeler in de VS. Prullen gemaakt in China. Waren ongeveer de helft goedkoper, maar ik had ze gekocht in de tijd dat China nog maar net op kwam en geen idee hoe een goede ball joint er moest uitzien. Resultaat : +- 5000 km later mocht ik heel mijn voorophanging eronder uit slepen en ze vervangen door MOOG joints. Deze zijn 2 keer zo duur, maar alleen al aan de buitenkant kunt ge zien dat het kwaliteit is. (ik heb de foto's om het aan te tonen) Deze zitten er ondertussen al 12000 km onder en nog geen spatje sleet...
Alleen al aan de verloren uren die het gekost heeft om die goedkope prullen te vervangen...nee dank je. Gevolg die Amerikaanse groothandel, die verkoopt mij geen zak meer.

Ik probeer te denken op langere termijn en dat is heden ten dage helemaal niet makkelijk.

Ik heb het al eens eerder gezegd, de dag van vandaag denken de meeste directieleden maar maximum 1 jaar verder, tot aan de volgende bonus.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 27 december 2010 om 00:24.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden