Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2004, 07:52   #64
Johnny Wanker
Vreemdeling

Johnny Wanker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Wanker
Het is een off the record bij mijn vorige post (die bevindt zich er vlak boven trouwens) misschien eens kijken voor u hier commentaar geeft?
Gelezen en niets gevonden dat enigszins moet aansluiten op uw bewering... Misschien toen even nadenken voor u zaken "off the record" neerschrijft?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Wanker

Degenen die hun leven hebben verloren omdat ze beweerden dat de aarde rond was, waren wetenschappers. Achteraf, dus vele jaren later, zouden er toch wel een aantal mensen onomstotelijk bewijzen dat de aarde geen platte schijf was.

Ik was in de veronderstelling dat iedereen wel zou doorhebben dat het hier om een discussie tussen een "wetenschapper" en een "religieus" gaat, dat er in het verleden vernieuwende wetenschappers zijn omgebrachte door religieuzen om hun gedachten. Het was eerder een "wink" dan letterlijk, zoals "wetenschappers vermoordden vroeger mekaar niet maar werden door religieuzen tot zwijgen gebracht" maar als je een voorbeeldje wil: Giordano Bruno bvb werd door religieuzen omgebracht op de brandstapel om zijn "geloof" in het Copernische systeem.

Excuus als ik niet duidelijk was, het zal wel aan mijn formulering gelegen hebben.

Tot morgen, het werk roept.
Johnny Wanker is offline   Met citaat antwoorden