Citaat:
VN-voorstel internetregulering krijgt veel kritiek
Internetorganisaties zoals ICANN, ISOC en IANA spreken zich gezamenlijk uit tegen de oprichting van een intergouvernementele werkgroep voor regulering van het internet. Brazilië diende medio december 2010 bij de Verenigde Naties een voorstel in voor de oprichting van werkgroep die de grip van overheden op het internet versterkt. Dat voorstel krijgt veel weerstand. Ook 'vader van het internet' Vincent Cerf reageert namens Google verontwaardigd.
|
Ik heb genoeg internationale multinationals gehoord die van mening zijn dat het internet nooit had mogen bestaan. Door de opkomst van het internet is de transparantie enorm toegenomen. Via het internet kun je allerlei soorten informatie uitwisselen. Er kan niets meer geheim gehouden worden na de komst van het internet. Mij verbaasd het niet dat organisaties zoals de VN pleiten voor de beperking van het internet. Ik ben het eens met de stelling dat internet-vrijheid heel belangrijk is voor de vrijheid van meningsuiting. Een aanslag op internet-vrijheid is een aanslag op de vrijheid van meningsuiting.
We moeten een aantal belangrijke feiten niet buiten beschouwing laten. Het is een feit dat de figuren uit de elite laag geobsedeerd zijn met controle. Op het internet kunnen mensen bepaalde informatie bekend maken. Het is moeilijk om alles wat er plaats vindt op het internet te controleren. Deze maatregelen gericht op het beperken van de internet-vrijheid zijn stappen richting een totalitaire gemeenschap. De overheden zijn onze vrijheid aan het beperken en hebben een obsessie met controle.
Voor meer informatie inzake privacy kijk naar dit zeer interessante Nederlands talige filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Npss9dXZG6o