Los bericht bekijken
Oud 30 december 2010, 13:06   #98
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Maar alle productie zit nog lang niet in China hoor Paul. Anders had ik zoveel werk niet in mijn bedrijf, want ik werk rechtstreeks voor productiebedrijven.

Ja, en dat zien ze verkeerd want zo valt alles stil. Nogmaals, milieuvriendelijke recyclage is de oplossing.

Implosiegevaar hé. Er is nu eenmaal betere technologie beschikbaar tegenwoordig. Je kunt de vooruitgang niet tegenhouden.

Ik zie dat zo niet hoor. Mijn vorige bestelwagen, daar reed ik 12 jaar mee. Nu heb ik een nieuwe. Die kostte net zoveel als de oude 12 jaar geleden. En hij is op zoveel punten beter. Ik ben wel veranderd van merk maar soit.

Ja, maar het blijft oude technologie hé. Het evolueert gewoon razendsnel tegenwoordig.

Die toestanden op die vuilnisbelten in Afrika zijn hemeltergend.
Opdoeken die maffia, en hier verantwoord beginnen recycleren.

Fred.
Economie en werken is in de éérste plaats een middel en geen doel op zich:

· Door automatisering zijn arbeid en productie niet meer met elkaar verbonden.
· Er ontstaan twee economieën die niets met elkaar te maken hebben, de geautomatiseerde privaat economie en de staatseconomie.
· De staatseconomie heeft enorme onkosten, ze moet 8 op 10 burgers financieren.
· De vruchten, van de geautomatiseerde privaat economie zijn grotendeels voor enkele, deze zijn: aandeelhouders, managers, eigenaars van bedrijven, speculanten en kaderpersoneel die samen bedeeld worden met bedragen die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen – dividenden enz.
· Deze duale economische samenleving creëert nog een veel grotere kloof tussen rijk en arm.
· Het is deze kloof die de laagconjunctuur veroorzaakt, een ongelijke verdeling van geld.
· Door automatisering van privaatbedrijven komen veel werkkrachten vrij die door de staat overgenomen worden, dit om vooral in de dienstensector enz. te worden opgenomen.
· Momenteel worden 8 op 10 mensen reeds gefinancierd door de staat, vele zijn ambtenaar en ook vensterkijkers, dit om de betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen te vermijden.
· De energie die verspild wordt om deze nutteloze arbeid mogelijk te maken is stupide en kost meer dan de betaalde vrije tijd zelf.
· Innovatie, onderzoek en ontwikkeling hebben als doel meer betaalde vrije tijd, maar zeker niet dat mensen moeten werken tot hun 70 jaar.
corse is offline   Met citaat antwoorden