Los bericht bekijken
Oud 30 december 2010, 15:27   #159
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
België is nog niet gesplitst en het sociaal shoppen is al begonnen. En die Flaminganten maar dromen dat onafhankelijkheid Vlaanderen weelde en rijkdom zal brengen. Alsof men hier een eilandje met gesloten grenzen kan creëren.
De instroom procentueel op hetzelfde niveau brengen van onze buurlanden kan niet zo moeilijk zijn zou ik zo denken. Wat minder reclame maken met "All-In" formules voor maar 0 Euro. Inclusief hotel, zakgeld, advocaat, onderwijs, gezondheidszorg, en de zekerheid van Belgische nationaliteit binnen 5 jaar met recht van stammenhereniging. Stoppen met regularizaties om allerhande niet te controleren redenen. Effectief uitwijzingsbeleid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het eigenlijke probleem zit elders. Men zadelt de gemeenten op met de taak in het levensonderhoud van haar inwoners te voorzien. Een gemeente als De Panne moet daar een redelijk bedrag voor uittrekken, betaald door haar inwoners. Ik vraag me af of dat in bv de rijke gemeente Knokke, ook gebeurt? OCMW zou door de centrale overheid moeten gefinancierd worden. Verhoog de federale belasting en verlaag de gemeentebelasting. Dat is eerlijke solidariteit.
Theoretisch moeten de leeflonen ergens van de federale begroting moeten komen. Maar daar is het geld op, en dus dwingt men de OCMW's om geld te lenen. De interesten krijgen ze natuurlijk nooit terugbetaald. In feite zouden de OCMW's gewoon geen geld mogen uitdelen dat ze nog niet binnengekregen hebben, en de mensen die daardoor in problemen komen op de trein naar Brussel zetten. Kunnen ze daar aan die asociale onmens van een Courard (staatssecretaris voor Maatschappelijke Integratie, PS) vragen waar hun leefloon blijft.
fonne is offline