Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
De meeste sneeuw is nu wel weg in Diksmuide en omstreken, maar toen er veel sneeuw lag ging ik toch gaan trainen met de koersvelo. Gewoon op grote gestrooide gewestwegen rijden waar je anders nooit mag rijden wegens fietspad. Je kan dan perfect heel wat kilometers afleggen op mooie rechte wegen. Als er een auto toetert dat ik op het fietspad moet negeer ik dat volkomen of maak ik een niet zo vriendelijk gebaar... 
|
Dit is een van de voornaamste doodsoorzaken van een fietser : de reglementen negeren. Als een fietser zo aangereden wordt moet hij de verantwoordelijkheid dragen, niet de chauffeur.
Een tweede probleem dat ik zie is dat fietsen langsheen een gewestweg gewoon zou moeten verboden worden. Als er daar meer dan 250 voertuigen/uur, in een bepaalde richting, rijden dan is de kans op een aanrijding te groot én is de giftige uitstoot van de voertuigen zo groot dat je uiteindelijk veel kans maakt op neus-, keel- en/of longkanker aandoeningen.
Een fietser moet gewoon de drukke wegen vermeiden en als er door weersomstandigheden geen autoluw pad kan gevonden worden neem je beter zelf de auto of blijf je gewoon thuis.