Los bericht bekijken
Oud 30 december 2010, 18:14   #194
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Mag ik eens vragen hoe onze groot Nederlanders de twee gebieden samen willen brengen?

Ik vermoed via een federale of een confederale tussenstap? Dan gaat men neem ik aan blokkeringsmechanismen voor de Vlaamse minderheid moeten invoeren?
Of willen jullie de democratie haar gang laten gaan en aannemen dat de beslissingen die slechts met een (Noord-)Nederlandse meerderheid genomen worden als legitiem gepercipieerd zouden worden?
Alleen een Belg kan zo'n vraag stellen denk ik, qua denkkader.

Hoe is dat nu binnen Nederland, nu Limburg en Brabant zeer zijn oververtegenwoordigd? Geen probleem, zolang iedereen voor het landsbelang optreedt en niet voor zijn eigen beperkte regio. In België is dat tegenwoordig onmogelijk, dus wordt dat een logische vraag. Wij nemen geen beslissingen met 'meerderheid per regio'. Onze volksvertegenwoordigers komen van waar dan ook en kunnen door iedereen op gestemd worden.

Los van dat, de meest logische korte termijn oplossing is een 'Plan N' waarbij Vlaanderen als zelfstandig land (met eigen parlement en regering) toetreedt tot het Koninkrijk der Nederlanden. Aldus doen we een aantal dingen samen (rechtspraak, defensie, buitenlands beleid) en doen jullie de rest maar lekker zelf zoals je zelf wilt. Net zoals Aruba, Curaçao enz. dus.

Laatst gewijzigd door Hollander : 30 december 2010 om 18:15.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden