Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ
Ik keek net op de hoofdpagina van deredactie.be, en er stond een "leuk" vakje over de 200 dagen durende regeringsonderhandelingen. Een link verwees me door naar een fragment uit het 1-uur journaal, alwaar de immer sympathieke Martine Tanghe een interview afnam van de al even sympathieke en "de objectiviteit zelve", Dave Sinardet. Gaarne zie ik deze man in de media komen omdat hij onomwonden en eerlijk durft te zeggen waar de zaken op staan en dit apprecieer ik ten zeerste. Dat onze staatszender deze (on)volprezen professor veelvuldig aan het woord laat kan ik dan ook zeer waarderen...
http://www.deredactie.be/permalink/1.933741
Niet dus, wat een omhooggevallen stuk pretentie is die man toch. Hoe men droog kan beweren dat de VRT géén rode burcht is is mij een raadsel. *KNIP*
|
Elke oficieel (door links uiteraard) uitgevoerde studie omtrend de ideologie van de journalisten van de VRT wezen uit dat enerzijds een overgroot gedeelte (variërend van 60% tot 80%) tot een linkse tot extreem linkse (electoraal 20%) ideologie was toegedaan terwijl anderzijds niemand (variërend van 0% tot 1%) tot een radikaal vlaams nationalistische ideologie (electoraal tss 12% en 41%) behoort.
Zulke scheeftrekkingen doen zich ook voor door de benoemingsmachines van De Post, NMBS, parastatalen allerhande, intercommunales, ministeries, justitie, enz enz...
Wat mij aan de VRT echter het meeste stoort is enerzijds de ongelooflijke impact die deze propagandamachine heeft op de gewone man en anderzijds dat zij zich niet schamen om deze toestand als "democratisch" te verkopen.
Als Vlaams Nationalist ijver ik niet voor een VRT die op een even schandalige wijze door Vlaams Nationalisten zou worden bemand.
Ik sta een radikale pluralisering voor.
Geef elke partij (met bescherming van BUB, CAP, PVDA en andere kleine frakties) zijn zendtijd naar electoraal gewicht.
Zo komt iedereen aan bod, óók de linkiewinkieliberalen en -sossen.
Maar het is zoals Di Rupo in prime time verkondigde: "Democratie betekent het einde van dit land".