Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik heb ooit eens een ontmoeting gehad met - wat ik dacht - een zeer goed geintegreerde marokkaan. Hij deed zijn best, daar niet van.
Maar één van de dingen die me opvielen was dat hij zich voorstelde als: "en wij hebben nog nooit in de bak gezeten", doelend op hem en zijn broers. Je moet je dat eens voorstellen dat een onnozele vlaming zich op die manier voorstelt, dan lig je toch plat van het lachen?
ik geloof dat ik iets geantwoord heb van: heu ja... enfin, het is ook niet de bedoeling om ooit in de bak te geraken.
|
Het begint mij te dagen. Het morele denken van Moslims beperkt zich tot een heel klein gebied van familierecht. Daarboven en daarbuiten gelden alleen wetten van de koran en de hadith waarover zij geen moreel oordeel hebben. Zij grijpen daarop altijd terug en kunnen hun moraal niet ontwikkelen en verbeteren. Buiten deze bronnen wordt elk gedrag gerelativeerd tot eigen verantwoordelijkheid ofwel alles is toegestaan. Door zelfzucht gedreven zullen zij in het Westen nooit met hun tijd meegaan, of anders moeten zij hun islambronnen verloochenen. Dit betekent dat een westerling een moslim nooit kan vertrouwen.