Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova
Dat is een fabel. Methamphetamine is verslavend maar lang niet van de eerste keer, ge moet al vrij lang gebruiken eer ge verslaafd wordt.
|
En coke is niet verslavend? Ge maakt u direct binnen het uur een tweede lijn, niet waar?
Citaat:
En hop we gaan weer de junkie-toer op.
|
Een gebruiker die van zijn drugs afhangt is een junkie he Ars.
Citaat:
Maar ik zie geen link. Je moet hem wel geven hé.
|
Ik gaf hem je. Ze zijn daar lokaal gaan filmen bij een cocaboer die openlijk zegt: Er is ons gezegd dat als we de coke nog gebruiken doodgeschoten worden.
Vale, otra vez:
http://www.youtube.com/watch?v=UclSEhNdUK8
Citaat:
Ah, hier in België ja. Ja ik zou ook prefereren om niet chemisch bewerkt blad te laten verkopen. De hoeveelheid cocaïne in zuiver cocablad is immers veel te klein om ooit een probleem te vormen.
|
Maar de bladeren worden hier gevrijwaard van het alkaloïd cocaïne. Toch in de agwa de bolivia. Als U trouwens een hoopje van tien bladeren oprolt en deze afknauwt merkt U wel "iets".
Citaat:
Ik geef toe dat er wsl. meer mensen zullen proberen. Maar dat wil daarom niet zeggen dat ze problematisch zullen gebruiken. De wet zegt nu ook niets over legale drugs, die nochtans niet noodzakelijk minder schadelijk zijn (soms zelfs meer). Zoals ik al zei: er moet anders over nagedacht worden, niet meer in termen van "de wet zegt..." maar in termen van wetenschappelijk correcte informatie.
|
Ge zegt zelf langs ene kant: Drugs zijn er altijd al geweest dus drugs zullen altijd gebruikt worden. Die probleemgebruikers gaan niet verdwijnen met een legaliteit he, integendeel. Ze gaan waarschijnlijk meer verschijnen dan ze nu al doen.
Er moet idd anders over nagedacht worden, maar het daarom allemaal direct legaliseren vind ik een iets te ver gegrepen "oplossing".
Citaat:
Maar ik wil helemaal niet in België coca bewerken... Waarom sleurt ge dat er nu bij? We zijn het er toch al 10 jaar over eens dat cocablad geen probleem is.
|
U wil zuivere drugs, en jij wilt dat de staat daar verantwoordelijk voor is.
Dus ik concludeer langs een kant: de staat moet die drugs voorzien. Dat is ook Artisjoks stelling.
Wie gaat die coca dan tot cocaïne bewerken?
Of gaan we Colombia tegen de schenen stampen en de drugs die men hier invoert op illegale wijzen toelaten en controleren voor ze terug via de illegale weg de markt in komt? Dan gaan wij bij de straatdealers aankloppen om te zien in hoe verre die versneden is zeker?
Ik vraag U dus nogmaals: Hoe ziet U dat juist?
Citaat:
Uiteraard moet de afkomst ook legaal zijn, dat spreekt voor zich. Ik geef toe dat mijn visie op legale drugs nog in een conceptueel stadium zit. Ik beweer ook niet dat ik DE oplossing in pacht heb. Alles wat ik vraag is dat er een open debat ZONDER VOOROORDELEN EN TABOE'S komt, en waar wetenschappelijk correcte en niet politiek gekleurde informatie gebruikt wordt. Voor iemand die zelf geen probleem heeft met cannabis vind ik het jammer dat u dat niet kan.
|
Wie zegt dat ik geen probleem heb met cannabis? Ik wil dat toch niet legaal zien? Ik wil gewoon dat mensen het recht moeten hebben te telen wat ze maar willen. Van cannabis tot coca tot salvia tot papaver.
Citaat:
Volgens diezelfde lijst en de bijhorende wet is de toegelaten hoeveelheid 0,0g. Maar de politie maakt wel een onderscheid tussen eigen gebruik zonder verzwarende omstandigheden en andere situaties. In elk geval is het een verwarrende situatie die de ene keer wel, de andere keer niet tot een vervolging kan leiden.
|
Eigen gebruik wordt niet vervolgd in dit land. Wat meer willen we nog?
En een boete van 25 euro tot 50 euro is nog altijd best te pruimen me dunkt.