Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc
Een groot stuk van de discussies de afgelopen maanden draaiden rond 'responsabilisering' - zorgen dat elk beleidsniveau aan zijn kiezers moet uitleggen hoe de centen besteed zijn, en waarom de belastingen gestegen of gedaald zijn.
En wat er ook in de uiteindelijke financieringswet staat, heel die responsabilisering wordt onderuit gehaald als de verkiezingen samenvallen. Want dan is er slechts één niveau waarvan de thema's in de verkiezingsstrijd op de voorgrond treden, en al de rest moet/kan zich niet verantwoorden.
Als je me niet gelooft: wat kun je me nog vertellen over de laatste europese verkiezingen (samenvallend met de Vlaamse), of over de laatste provincieraadsverkiezingen (samenvallend met de gemeentelijke)?
|
Niets, want ik volg dat allemaal niet. Verkiezingen interesseren me evenveel als kookprogramma's. De inhoud ervan is zever. Laat ze samenvallen of niet, dat maakt niets uit.
Wat u daar zegt, vind ik een mager argument. Of ze samenvallen of niet, mist spuien doen ze toch. En uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer: Vlaanderen mag betalen. Of beter: u en ik mogen betalen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Laatst gewijzigd door Txiki : 31 december 2010 om 15:21.
|