Los bericht bekijken
Oud 1 januari 2011, 10:31   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ijlessen.dhtml

Verplicht naar rijschool
Mobiliteitsorganisatie Touring gaat maar gedeeltelijk akkoord met het plan van CD&V. Voor Touring moet de rijopleiding niet langer, maar wel professioneler. Touring wil af van het 'leren rijden met de ouders' en pleit voor een verplichte beurt bij de rijschool.

In België leert 60 procent rijden met een 'vrije' opleiding, oftwel met ouders, buren of vrienden. Dat in enorm veel, zeker in vergelijking met Europese cijfers. In Zweden leert 20 procent rijden via vrije opleiding. In landen als Duitsland en Denemarken is de vrije opleiding verboden.

Het brengt niet genoeg op, dus maar weeral verplichten?

Hoe haalde u uw rijbewijs? Wat zijn de na- en voordelen van rijschool/vrije begeleiding?

Ikzelf met vrije begeleiding en ik rijd al jaren zonder enig probleem op de straten rond. Ik zie niet direct in wat de rijschool mij als meerwaarde had kunnen bieden.
Nu, voor mij mogen de huidige examencentra verdwijnen en moet er een nieuw examen gevormd worden.

De verplichting om via een rijschool te gaan is echter te gek om los te lopen.

Dat er in België vooral door de ouders opleiding word gegeven komt door de kostprijs en door de korte duur van de opleiding

Hier kan je kind namelijk reeds na 10 uur opleiding via de rijschool je rijbewijs behalen en alles wat je gedurende die opleiding en voor het rijexamen leert, moet je kind dan als ouder afleren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden