Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2004, 19:15   #72
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katleen
@ circe

Ik weet dat het even geleden is, maar hier krijg je je antwoord: als jij er je hobby van maakt om gelei te maken, mij best, maar je moet niet gaan beweren dat al die dingen die ik doe om geld uit te sparen, larie zijn. Een broodbakmachine, zeg je? Ik doe het zonder: alles met de hand. En ik bak ze in een houtoven! Ook voor een deel uit noodzaak: de electriciteit in ons huurhuis is van dien aard dat ik maar 1 electrisch apparaat tegelijk kan gebruiken. Een brood dat ik zelf bak, kost me een halve euro, tel maar uit! Ik snap ook niet waarom iedereen zomaar aanneemt dat ik klaag over een teveel aan huishoudelijk werk, en dat mijn man ook maar eens moet helpen. Dus, kort en bondig: Ik heb een opleiding van voedingsleer achter de rug. Ik weet wat voor een rotzooi er in ons eten verwerkt wordt, zelfs in het brood dat je bij de bakker koopt. Een zwangere vrouw wordt aangeraden om haar sla 5 maal te wassen alvorens consumptie, waarom is dat, denk je? Enfin, ik heb dus de keuze gemaakt om gezond te leven. Als dit inhoudt dat ik daardoor zelf alles moet klaarmaken, tot de kruidenmelanges toe, dan is dat mijn zaak. Dat ik daar ook nog eens geld mee uitspaar, is mooi meegenomen, want als ik voltijds zou gaan werken, zou mijn biologische tuin hopeloos verwilderen, en zou ik de nachtshift moeten draaien om nog met smaak te kunnen eten.
met alle respect, maar dit is jouw persoonlijk probleem
we leven in een moderne maatschappij waar miljarden mensen gevoed moeten worden, wat ten koste gaat van de authenticiteit van het voedsel
het is uiteraard jouw vrije keuze om een hogere kwaliteit van voedsel te zoeken, maar dat is niet de schuld van de maatschappij
indien iedereen moest biologisch voedsel eisen dan is er bijlange na niet genoeg grond om voldoende te produceren, dus het enige alternatief is een bepaald gedeelte van de wereldbevolking laten verhongeren
gm10 is offline   Met citaat antwoorden