Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Terwijl in de rest van de Vlaanderen het aantal verkeersdoden (sterk) gedaald is, blijkt er in Limburg een omgekeerde trend: het aantal dodelijke verkeersslachtoffers steeg er, en dat met een kwart!
Toeval, volgens de beleidsmakers.
Maar klopt dat wel?, vraag ik me af. Een stijging met 25% die niet statistisch significant is? (En zijn die andere dalingen overigens wel statistisch significant of in mensentaal: zijn deze dalingen niet aan toevallige schommelingen te danken maar werkelijk te wijten aan beleid?).
Wat denkt u dat de oorzaak is van het gestegen aantal verkeersdoden in Limburg?
|
Limburg is de Vlaamse provincie met de minste industrie, dus de laatste waar men wegen zal herstellen.
Als je weet dat men op de drukste wegen in Vlaanderen zelfs al herstellingen met koudpek uitvoert om de wegen nog een beetje berijdbaar te houden, moet er geen tekening meer gemaakt worden over de toestand van het economisch onbelangrijke Limburg.
Vlaanderen heeft overschotten op zijn begroting, maar wegen waarbij men zelfs jaloers word op de wegen in Afrika.