Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Waarom dacht je dat ze dat zelf als aangeboren beschouwen?
|
Ik denk echt niet dat ze zo ver zijn, zelf in te zien dat ze zich gedragen alsof hun imbecielengeloof aangeboren was.
Citaat:
Ze zijn inderdaad vrij hun godsdienst af te zweren. Maar je wil ze toch niet verplichten?
|
De heer K. Kodo heeft gelukkig niets te verplichten of te verbieden. Maar de heer K. Kodo heeft ook niets te manipuleren, bijvoorbeeld door diegenen schuldgevoelens aan te praten die accepteren dat mohammedanen zich uit vrije verkiezing buiten de maatschappij plaatsen door ervoor te kiezen, de koran serieus te nemen.
Citaat:
Niet alle moslims hebben dezelfde cultuur. Vergelijk een moslim uit Turkije, Iran, Senegal, Indonesië, Bosnië,.... Ze hebben zelfs niet allemaal dezelfde godsdienst, gezien de verschillende stromingen binnen de islam.
|
Ze hebben verschillende culturen en dezelfde cultuur. Raar hè? Maar ze hebben dezelfde koran, min of meer toch, en voor het naleven van de daarin gegeven voorschriften kunnen ze kiezen, of niet. Maar mij maken ze voor hún keuze niet verantwoordelijk, ook niet door mijn logische gevolgtrekking eruit als - wat was het ook weer? - "inherentisme" af te doen.
Hoe komt het eigenlijk dat je de mohammedanerij niet in mensentaal kunt verdedigen?