Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2011, 00:52   #899
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

Uiteindelijk trouwt ze met wie ze wil in dit land of in andere bepaalde moslimlanden. In een echte islamitische gemeenschap met islamitische sociale netwerken is mijn toestemming noodzakelijk en ik zou haar uithuwen wanneer ik zelf zie dat het goed is. Leeftijd speelt geen rol, ze kan 10 jaar oud zijn, 0 jaar oud of zelfs wanneer ze pas geboren is. Ik zie iemand die ik vertrouw en heel goed ken, dan kan ik altijd een huwelijkscontract tekenen indien hij met mijn pas geboren dochtertje wil trouwen. Ik zeg niet dat hij het huwelijk mag consumeren, nee. Consumeren begint wanneer ze daar fysiek rijp voor is. Ze mag wel bij hem wonen indien haar moeder gestorven is en ik reis te vaak bijvoorbeeld, of ik ben ziek en ik vrees dood te gaan of in andere situaties. Je zou zeggen dat hij misschien het kind gaat misbruiken? Mogelijk, het is altijd mogelijk, maar ik ga het kind niet zomaar uithuwen aan zomaar iemand, deze persoon moet ik heel goed kennen en kunnen vertrouwen, in een echte islamitische gemeenschap is dit mogelijk; vandaag zie ik nergens een islamitische gemeenschap met sterke islamitische sociale netwerken die geschikt is voor zo een beslissing. En bovendien, het gebeurt ook bij adoptie van kinderen, en in deze oversekste maatschappij gebeurt het thuis: vaders die hun kindjes misbruiken, gescheiden vrouwen, met dochtertjes, die met een man samenwonen en volgens mij willen de autoriteiten in deze maatschappij geen paniek zaaien, anders zouden ze bij gezinnen meer catastrofen dan bij de kerk vinden. Dus mijn pasgeboren dochter woont bij haar man, en wanneer ze voldoende rijp is, gaat hij haar het huwelijkscontract laten zien en haar laten weten dat ze zijn vrouw is, en hier is instemming van het meisje noodzakelijk. Hij mag het huwelijk niet consumeren indien ze niet wil.

Dat is theoretisch en het kan. Maar in de praktijk handelt men in burgerlijke affaire volgens de gangbare normen.

De vrijheid van het individu staat niet boven de vrijheid van het gezin en de vrijheid van de maatschappij. Ik kijk ook naar de maatschappij en ik wil zoveel mogelijk de onzedelijke praktijken (ontucht, overspel) kunnen voorkomen. Oplossing is vroege huwelijken.

Er staan twee antwoorden in mijn reactie. Ik zeg dat een meerderjarige dochter in dit land mijn toestemming niet nodig heeft om te gaan trouwen met wie ze wil; ik zou haar mijn mening rechtuit zeggen en voor de rest doet ze wat ze wilt indien ze mijn mening niet wilt respecteren.
Ik begin stilaan grijze haren te krijgen van zo een reactie. Hoe kun je uw dochter nu uithuwelijken aan een piet die ze zelf nog niet heeft gezien. Hoe haalt iemand het in zn hoofd zn babydochter uit te huwen alleen maar omdat hij vindt dat die piet 'MashaAllaah' lijkt.

Wat doe jij met de ahadith waar de Profeet de vrouwen verplicht hun mannen zelf te kiezen en te keuren. Ken je die hadith waarin een meisje uitgehuwelijkt werd door de vader waarna ze dit aan de profeet vertelde. Mohammed die kwam niet af met zo een reactie als die van jou maar hij gaf haar de keuze om van haar man te scheiden. Vrouwen werden geëerd, hoe graag mensen willen beweren dat het tegendeel waar is.

Walgelijk gewoon. Mijn vader zou zelfs niet eens afkomen met een voorstel laatstaan mij uithuwelijken. Ik ben gezegend met een vader die open van geest is en die werkelijk opkomt voor zn dochters. Hijzelf zou walgen van andere moslims die nog maar denken om hun dochter uit te huwelijken.

Zulke verdorven onzin, hoe kraam je die toch uit bro? Jij hebt nog geen dochters want anders zou je zoiets nooit typen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 januari 2011 om 00:53.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden