françois,
Ik ben van sociaal statuut veranderd en kan dus moeilijk de vergelijking maken in verband met belastingen, wat mijn persoonlijke situatie betreft.
Het gaat het echter over het beleid van de regering, die volledig fout zit.
De belastingen verlagen klinkt mooi, maar het is een maatregel voor populistische regeringen. Wij waren daar in België nog lang niet aan toe.
Wij zitten met een huizenhoge staatsschuld, doorheen de jaren opgebouwd door alle regeringen (niet de schuld in de schoenen van de CVP schuiven aub).
De crisisbelasting is er gekomen om aan de Maastricht-normen te kunnen voldoen. Een land als België dat leeft van de export, kan zich niet veroorloven buiten de europese context te blijven.
TV en radio belastingen afschaffen hoort eveneens thuis in de populistische sfeer. Voor dat geld had men evengoed beleidsmaatregelen kunnen treffen zoals ondertiteling voor slechthorenden.
Ik betaal waarschijnlijk even "graag" belasting als de rest der belgen. Maar alle fiscale maatregelen zijn een druppel op een hete plaat. Wat de éne krijgt (gratis busvervoer in Hasselt) moet de andere betalen.
Op economisch gebied is deze regering volledig mislukt.
|